fredag 9. februar 2007

Til minne om G12-gruppa

Det var en gang en dronning som het Elisabeth, hun var sosionom og en gruppeleder av første klasse. Hun visste alltid hvilke spørsmål som skulle stilles, når noen trengte en klem og når det rett og slett var best å bare være helt stille. I sin G12-gruppe hadde hun flere prinsesser: Kjersti, Anne Siri, Gro, Solrunn, Camilla, Anja, Maria, Astrid Karin, Ida, Ingrid og noen prinsesser som kom og gikk... Men etter over 2,5 år måtte G12-gruppa opphøre, dronninga kunne ikke lenger lede prinsessene sine videre på livets lange vei, noe prinsessene synes var veldig trist, og prinsessene måtte ut i den store verden finne seg en ny G12-leder...

Så var vi da gjengen samlet for aller siste gang. Elisabeth hadde laget lasagne fra bunnen (meget vellykket) og Anne Siri imponerte med sin svevende sjokoladekakemuffins, som jeg liker å kalle det, med is. Det var litt vemodig å tenke på at dette var aller siste samling, men Camillas traumatiske Russlandstur fikk oss til å trekke litt i smilebåndet, samtidig som det var veldig greit å få vite hva man gentlig gjør når man er 18 år og blir stoppet på grensen ut av Russland fordi man ikke har visum, og så sendt alene tilbake til St. Petersburg, en by hvor du ikke kjenner noen, uten lommeboka med bankkort og kontanter. Da priser man seg lykkelig for at det er gratis å ringe innad i St. Petersburg, for dere som lurte.
Tusen takk for noen flotte år til dere alle! Jeg har hatt det kanon bra sammen med dere, og dere er virkelig noen prinsesser hele gjengen!:) Vi sees på IMI!


En liten sang til Elisabeth
Melodi: "Jesus, Jesus, du er bare helt Konge!"

"Elisabeth, Elisabeth,
du er bare helt Dronning!
og vi liker deg,
for du er så grei,
vi vil alltid huske deg X2
Vi kjenner det i hjerte, vi kjenner det i toppen"
osv.:)
Husk verset vårt, jenter: Jesaja 43,4 "du er dyrebar i mine øyne, aktet høyt og elsket av meg"

4 kommentarer:

Miriam sa...

Nå gikk det jo opp for meg at jeg jo visst hvem Elisabeth er, og at jeg skjønner at det var trist. Ho er så koselig. Når jeg tenker meg om så greier jeg kanskje å grave frem den anledningen jeg traff henne i også. (late som om jeg må grave ganske mye, fordi det egnetlig er en bittelittegranne pinlig sak) Ah, det stemmer; TMF 1999 (?), Miriam skal synge Think Twice (!), og Elisabeth og to andre søte damer korer med stor innlevelse. Sånn var det...

Anonym sa...

såå kosli!! No blei i rørt! Glad i de og dokker å!

Miriam.. i huske det!! Morsomt! Ingrid har jo snakka masse om deg oppigjennom åra!

klem fra Elisabeth

Anonym sa...

Poeng til dej Ingrid, kunne ikkje sangen.

Ingrid sa...

Hei Elisabeth! Så gøy at du fant siden min!
Hadde vært gøy å høre Miriam synge "Think twise", men du får heller fortelle meg hvordan det var:)

Hei Lars Eivind!:)
Utrolig lenge siden jeg har sett deg nå! Jeg skal lære deg den sangen, så ligger vi likt;)