søndag 11. februar 2007

Johansen-jentene på ekskursjon til Haugesund/Karmøy



Så var helga kommet da mamma skulle komme på besøk! Planene var lagt og hovepersonen ble hentet på Stavanger togstasjonen presis klokken 19.30. Helgen begynte rolig med hjemmelaget lasagne (mye lasagne for tiden:) og besøk av fetter Inge-Andre, utrolig koselig!


Så gikk turen av gårde til Mortavik, ferge over til Arsvågen og videre til Haugesund. Været var utrolig nok strålende, ikke en sky på himmelen, noe som også er uvanlig til å være Vest-landet. Det ble shopping i Haugesund og så en tur over til Karmøy(mest fordi vi glemte å ta av inn til kjøpesenteret før brua..) Når vi først var på Karmøy tenkte vi at vi like så godt kunne ta oss en tur opp til Avaldsnes kirke-et norsk kulturminne, med en stor bautastein ved navn "Jomfru Marias Synål". Min kjære søster spilte Jomfru Maria i musikalen "Like til Bethlem" på Agder Teater rundt juletider, så min mor mente derfor det var veldig riktig med et bilde av henne ved siden av denne flotte steinen. Som du ser står steinen veldig nærme kirken, og sagnet sier at når steinen treffer kirken, da er det dommedag...tydeligvis ikke så lenge igjen og det hjelper nok heller ikke at Ann Kristin lener seg til den...:)



Så ble det litt mer shopping og resturant besøk på kaia i Haugesund:)


Etter 12 timer på tur på Haugalandet kom vi oss endelig trygt hjem til Stavanger, hvor det var rett i seng etter en laaaang dag:)


Søndag var det tidlig opp med korsang i Sørenes kirke, så fikk vi mamma trygt på toget hjem til go'byen og det skjønne sørland.



Veien gikk da videre til gudstjeneste på IMI, med en utrolig bra tale av Gry Øvergård som handlet om: det å ikke være en tjener, men heller en datter/sønn. Jeg fulgte med under hele talen og det sier litt om hvor bra den var...



Kvelden ble avsluttet med åpent hus hos Lise, med kaffi og kake og hæla i taket:) Uttrykket "å hoppe i høyet" ble tatt opp her, og jeg ble selvsagt mobbet for min tolkning av dette...lurer litt på hvordan de fleste tolker dette... Hvem spør vel om å hoppe opp og ned i høyet? Tror heller de mener "hoppe i høyet":) Ottar virker skeptisk...

10 kommentarer:

Miriam sa...

Jeg tenkte også at med den poseringen så Ann Kristin ut til å kunne fremskynde dommedag med noen uker...

Anonym sa...

Snadder altså. Avaldsnes Kikegård var en av mine arbeids plasser i sommer. Det var dødskult for å si det sånt. Jeg savna blider for hjem plassen

Miriam sa...

Åh.. Håkon! Du kan få sagt det! Takk for en bra bursdagsfeiring. Det var knall :)

Monica sa...

Då har eg fiksa det Ingrid Johansen :)

Anonym sa...

Hehehe. Dødskult. Den var hærlig mørk:-)

Du vet, pinsevenner vil helst ha dommedag så snart som mulig, så det forundrer meg ikke om både Ingrid og Ann Kristin skubbet på steinen så mye de kunne.

Men sånn seriøst, det høres ut som en kjekk tur. Artig at du har fått deg blogg Ingrid, skal prøve å følge litt med her.

Martin sa...

Ser man dét - frk. Johansen har en blogg! Den må nok avlegges en liten visitt i ny og ne(og full).

Ingrid sa...

Hehe, dommedag trenger ikke komme helt enda, så for ha mitt på det rene så dyttet ikke jeg i den steinen:)

Frk. Johansen har fått seg en liten blogg ja, hyggelig at dere titter innom!:)

Anonym sa...

"...For det er håpet som vi har, vi skal til himlen til vår Far..."
Halleluja, pakk kofertene dere og gjør dere klare! Nei, nå må vi ikke ta for mye av her, selv om jeg er pinsevenn så har jeg jo beina plantet på jorda jeg også sånn i det daglige, selv om jeg ser at det ikke er alle som har fått med seg det. Jeg er for så vidt stolt av at folk mener at jeg er i "halleluja" modus om vi kan kalle det det! Så jeg vil bare til slutt si at om noen av dere som leser denne bloggen noen gang reiser til Karmøy, så er dere hjertelig velkommen til å dytte litt på steinen (ps. kjempeflott om dere frelser et par folk før dere gjør det, vil ha flest mulig med oss på reisen vettu ;) )

Anonym sa...

Tjohei på deg Frk. Johansen :) Ska du oppleva Karmøyne på sitt aller besta...så må du svinga nerom Vea ein varme & fine sommarsdag :)

Unknown sa...

På tide at dåkkår kom dåkkår opp der ein tur
- Ottar